Harley-Davidson ontketent Big Twin Custom revolutie

30 Aug 2017

Om Harley-Davidson’s® 115de jubileumjaar te bekrachtigen, ontketent de Motor Company een complete custom revolutie: acht volledig vernieuwde Softail® modellen die de high-speed  performance van de Dyna® lijn combineren met de ongeëvenaarde custom look van de Softail lijn.

Ontwikkeld in het grootste productontwikkelingsproject in de geschiedenis van het merk, hebben de nieuwe bikes een stijver en aanzienlijk lichter frame, gebouwd om het krachtige koppel van de nieuwe Milwaukee-Eight® 107 en 114 motoren optimaal te benutten.

Met high-performance dual-bending valve voorvering en een eenvoudig verstelbare, verborgen monoschokbreker aan de achterkant, zijn de agressief vormgegeven 2018 modellen sneller, lichter en beter handelbaar dan al hun Big Twin cruiser voorgangers.  

Paul James, manager of Product Portfolio, Harley-Davidson Motor Company:

“De nieuwe Softails zijn het resultaat van het meest uitgebreide onderzoeks- en ontwikkelingsprogramma in de geschiedenis van H-D. Duizenden uren research en testen hebben geleid tot het van de grond af opnieuw ontwerpen van deze nieuwe cruisers. We hebben de volledige rijervaring naar een hoger niveau getild. Op het vlak van authenticiteit, heritage en soul met hedendaagse technologie hebben we motoren gebouwd die je moet ervaren om te geloven.”

Harley-Davidson’s historie, authenticiteit en stijl hebben een moderne touch gekregen. De acht nieuwe Softails hebben volledig nieuwe designs die ze sterk onderscheiden van hun voorgangers, maar ook van elkaar. Deze nieuwe benchmark in stijl, comfort en performance voor fabrieks-custom cruisers geeft rijders het perfecte platform voor verdere personalisatie.

Brad Richards, vice president of Styling and Design, Harley-Davidson Motor Company:

“Authentiek Harley-Davidson design vereist oog voor ieder kleinste detail in het ontwerpproces: moeilijk om te maken, onmogelijk om na te maken. Harley-Davidson motoren zijn geen wegwerpproducten; ze worden doorgegeven van generatie op generatie. We bekijken iedere bout en iedere moer op de bike, alle afwerkingen, ieder detail. Het nieuwe Softail frame is een kunstwerk: hoe meer we verwijderden, hoe meer de pure essentie overbleef. Dit design bewijst hoeveel teamwork ons ontwikkelings- en styling-proces vereist.”

De legendarische Fat Boy is al tientallen jaren de benchmark in hedendaagse custom stijl en opnieuw heeft hij zichzelf overtroffen. Verfijnde zijdeglans chromen afwerkingen maken een stoer, moddervet stijl-statement, met het krachtige nieuwe motorblok als kloppend hart. Hij rijdt beter en is handelbaarder dan ooit. Meer info

Het design van de Heritage Classic maakt een diepe buiging naar de volledig zwarte stijl van vintage 1950’s Harley-Davidson modellen, maar geüpdatet met een moderne twist. Meer info

Geïnspireerd door het individualisme van het 70’s custom chopper tijdperk – de tijd waarin de originele Low Rider het levenslicht zag – is de nieuwe Low Rider lichter en sneller, met bochten-performance die in die tijd ondenkbaar was. Meer info

Gestript tot de pure essentie, brengt de Slim een ode aan de naoorlogse custom bobbers met zijn smalle achterzijde, ingekorte voorspatbord, solozadel en minimale chroom. Meer info

Een klassieke showstopper die opvalt waar hij ook rijdt. De Deluxe blinkt van het chroom, maar levert de performance van een serieuze, hedendaagse machine. Meer info

Met scherpere hellingshoeken en meer wendbaarheid dan je je kunt voorstellen bij een bike met zoveel dragster attitude en stijl, verlegt de Breakout opnieuw de grenzen. Meer info

Asfaltsplijtende tractie, drempelverslindende vering, ultieme wendbaarheid en een rauwe, volledig zwarte look maken de Fat Bob een moddervette krachtpatser zoals alleen Harley-Davidson die kan bedenken. Meer info

Een pure rijdersbike met globetrotter-DNA. De Street Bob heeft een ruige uitstraling door zijn mini-ape stuur, zonder onnodige poespas. Meer info

Privacy policy & Legal notice | We care | Log in